Семинар за хуманитаристи: Темпорални аспекти на видеоигрите

Баница ви представя:

1553370_1560836320851962_1536649504699999596_o

 

Семинарът стартира преди година като идея на група познати и приятели докторанти от различни катедри в Софийски университет да развият културата на разговора най-напред помежду си, а после и между докторанти, млади учени и студенти от всевъзможни катедри и университети. Целта е да се създаде неформално дискусионно време-пространство, добър навик, постоянно общуване между прохождащи и вече проходили учени в сферата на науките за обществото и културата. Накратко казано: за да се познаваме!

„Темпорални аспекти на видеоигрите“ с проф. Миглена Николчина беше първата от цикъл лекции „Повторение и митологии: как (не) обясняваме трансформациите“, организиран от Семинар за хуманитаристи с подкрепата на Културен център на Софийски университет. Предстоят лекции на Стоян Ставру, Боян Манчев и Райна Гаврилова в оставащите месеци от летния семестър. Цикълът е специална серия от четири месечни събития с гост лектори специалисти и преподаватели, различна от регулярните ежеседмични дискусии. При тях, с течение на времето, се обособиха няколко различни типа: представяния (на текст, разработка), обмяна на опит, Семинар + (с гости млади учени с докторска степен), кино семинар.

11129677_10155408596510790_932708256_o

Проф. Миглена Николчина за видеогрите Снимка: Мария Стоева

Играещият човек:

Играта, както знаем още от homo ludens, удовлетворява широка палитра от потребности. От компютърните игри пък знаем, че преместват потребностите в друга реалност със собствен времеви поток. На 30 март в Нова конферентна зала проф. Миглена Николчина интерпретира собствения си опит като геймър през изследователска перспектива и различни научни представи за времето. Посетихме Омир и имагинерното бъдеще, разбрахме, че в реалността на играта рядко съществува едновременност на действията, разсъждавахме за броя на възможностите и моделираната свобода на избора. Разгледахме няколко популярни компютърни игри (Mass Effect, Dragon Age, Knights of the Old Republic, Assassi’s Creed) през идеята за кибертекстуалността: играта е разказ и съществува едновременно и като предначертана пътека с ограничен брой разклонения, много от които обаче нерядко задължават с морални избори и като контекст на виртуална география между предвидимо-представимото и фантастичното, утопичното.

11086260_10155408596425790_1465926561_o

Снимка: Мария Стоева

Повече за Семинара, видео запис от лекцията, архив на събития и информация за участниците тук.

За актуални новини и събития на Семинара следете Фейсбук страницата му.